Skånsk morgon

Vinden viner utanför fönstret, fågelfröbehållaren skramlar och slängs fram och tillbaka.

Havregrynsgröten med rivet äpple gör att jag känner mig varm inombords. En vanlig onsdag i mitt liv. Kaffekoppen ska strax tömmas, därefter väntar en kort promenad med Den prickiga. Kvällens bad är inställt. Det finns gränser.

Jag har bläddrat lite förstrött i tidningen. Borde läsa ekonomisidorna. Räntan höjdes igår och då är det bra att känna sig snäll med gröt i magen, om man arbetar med det jag gör. Istället läser jag att det har varit två skottlossningar på tre dagar i min stad. Inser att jag inte kan påverka något av det, varken räntor eller gängbråk.

Det känns enklare med en dalmatinerpromenad.

*P*

Det här inlägget postades i Spridda skurar. Bokmärk permalänken.

3 kommentarer till Skånsk morgon

  1. cathrin- skriver:

    Undrade över ”den prickiga”. Trodde först det var någon slags regnkappa… Nu vet jag ju, Dalmatiner har jag sett massor på film, men i verkligheten – nej, inte ofta. Ps. Trodde bankdamer kunde påverka räntan – ?

  2. pbloggen skriver:

    Ja, se det där tror kunderna också – att jag kan vifta med mitt trollspö och *tjing* så åkte räntan ner i botten. Eller upp i topp om det är ”inlånade” pengar.

  3. rapakalja skriver:

    Skulle vilja vakna till någon av dina frukostar. Du verkar ha det så mysigt på morgnarna…<3

Kommentera

