Långhelg

Helgen är över. I facit står att den blev lyckad.

Jag vet inte riktigt vad jag skulle på Trädgårdsmässan att göra egentligen, men jag fick i alla fall med mig knubbiga och välmående pelargonsticklingar hem. Mässor är ju inte min grej. Jag irrar som en halvskärrad ponny genom tillställningen och missar massor pga mentala skygglappar.

Nåväl, lördagens middag tillsammans med några av mina bästa vänner och broder med familj blev bra. Det är roligt att mixa umgänget, det tillför näring och energi. Min Boeuf bourguignon uppskattades, liksom Tiramisun. Däremot kommer det att dröja innan jag äter just den efterrätten igen. Tillredde efter konstens alla regler och hade fullt sjå att hitta formar till den enorma mängden. Av någon anledning så ville inte ägg- och mascarponemassan stelna, inte helt  lyckat. Smaken blev däremot god.

Helgen avrundades med ett dopp i Öresund. Eftersom det var fullt i bastun satt jag och väninnan på bryggan i solskenet och njöt en stund. Har jag berättat för er hur glad jag är för att jag ”hittat” Kallis? Jo, jag har visst det…

*P*

Några tankar har jag hunnit med. Vänskap har jag tänkt på; jag är lyckligt lottad på den punkten. Nya vänner har tillkommit i mitt liv och det finns guldkorn som funnits med mig i många år. Alkohol har jag också tänkt på; dock med en helt annan känsla i kroppen. En tredje tanke har varit inskränkthet, eller snarare okunskap. Det ena leder till det andra och det är sorgligt att se och höra.

Det här inlägget postades i Spridda skurar. Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Långhelg

  1. rapakalja skriver:


    Längtar till lyssna till dina funderingar….

  2. pbloggen skriver:

    Jag lovar att du ska få höra! ❤

Kommentera

