Frost och solsken

Planering är inte min starka sida. Jag är glad om jag vet vad jag ska göra en vecka framöver.

Tänk så skönt det hade varit att få bestämma sig vid köksbordet ”Vad ska jag göra idag? Gå till jobbet eller ta en långpromenad med Den prickiga och kameran?”.

Idag strålar solen och ber mig komma ut för att lapa energi. Jag behöver det, jag behöver ljuset. I mitt huvud finns en liten dörr som står på vid gavel och bara VILL suga in solskenet. Eller sitter kanske dörren i min själ? Jag vet faktiskt inte, det är ju sällan långt mellan hjärta och hjärna så det kan ju kvitta.

Bäst att jag drar på mig kläderna och väcker hunden. Nu ska vi ut i det krispiga innan jag styr nosen mot staden.

Ut och njut du också!

*P*

Det här inlägget postades i Spridda skurar. Bokmärk permalänken.

4 kommentarer till Frost och solsken

  1. cathrin- skriver:

    Mmm, ska försöka, lite förskräckt bara över att ha en plötslig stark lampa i ögonen.

  2. Wanda skriver:

    Jag ska ut i solskenet och njuta. Känns som att våren är på g – på allvar! 🙂

    //Wanda

  3. Maria skriver:

    Det är väl så det blir när vi går i pension. Att man kan vakna och då bestämma sig för vad man ska göra!

  4. pbloggen skriver:

    cathrin – visst känns det lite ovant, men med tanke på hur flexibla vi är så vänjer vi oss snabbt!
    Wanda – det var längesen! Glad att se dig här! *hjärtekram*
    Maria – Hm… ja, det är väl så!

Kommentera

