Vem är jag?

Vem är du då? Vad tycker du om att göra?

Återigen ska jag beskriva mig själv och jag märker hur jag stannar upp, tänker till. Det blir tomt i huvudet. Jag vill låta intressant. Jag vill vara någon som man vill lära känna. Samtidigt vill jag vara ärlig. Om jag påstår att jag brukar åka offpist och gärna semestrar på spektakulära platser, då avslöjas jag ganska omgående. Jag berättar att jag allt som oftast har det roligt i livet. Att det lilla får mig att må bra, att en runda på Österlen med kaffekorg och kamera är något jag älskar. Hör mig själv beskriva mig som ”opretentiös” och får ”det var en ovanlig beskrivning” tillbaka.

Allt det här tänker jag på när jag går i vårsolen i min pyttelilla trädgård, lägger stenar runt ”Louise Odier”, rensar mynta som doftar ljuvligt, sågar granstammen i lagom bitar för avfallskärlet och konstaterar att fuljeansen glider ner. Drar upp dem med mina jordiga handskar och tänker att jag kanske borde ha ett skärp i dem numera. Upptäcker att jag visslar på ”En sockerbagare” när jag ger småfåglarna ny mat. Ler åt Den prickiga som nyfiket snusar runt i vår lilla oas.

Det är kanske precis så jag borde beskriva mig?

Det är ju faktiskt sådan jag är! Ganska enkel, ganska vanlig – men ändå fullkomligt unik!

*P*

Det här inlägget postades i Spridda skurar. Bokmärk permalänken.

3 kommentarer till Vem är jag?

  1. irrhönan skriver:

    Du är ju världsbäst på det – att vara du!

    *vårpuss!*

  2. cathrin- skriver:

    ja, precis. ingen annan kan vara du. Jag tror du är en person med humor och distans som är trevlig att umgås med. Jag gillar ”vanliga” människor.

  3. pbloggen skriver:

    irrhönan – *vårpuss tillbaka*

    cathrin – en helt vanlig människa, den ena är inte den andra lik. Underbart!

Kommentera

