Siffror och sånt

Det hade varit önskvärt om jag någon gång i livet kunde lära mig att hålla ordning på saker och ting. Ibland tar jag mig i kragen och skärper till mig. Tyvärr sker det alldeles för sällan och nu i deklarationstider blir jag vansinnigt irriterad på mig.

Varför har inte jag alla deklarationer i pärmar? Varför finns inte viktiga papper fint sorterade i kronologisk ordning?!

Svaret är väl egentligen enkelt: för att jag är sån här. Jag brukar ju trivas bra med mig, men inte ikväll. Nåja, jag har tid att rota vidare. En sak har jag i alla fall lärt mig med åren och det är att INTE ta fram deklarationen allra sista kvällen. Alltid något!

Har du koll på dina siffror och papper?

*P*

Det här inlägget postades i Spridda skurar. Bokmärk permalänken.

4 kommentarer till Siffror och sånt

  1. Elisabet skriver:

    Jag önskar att du kunde se dom två högarna med papper (ett par dm höga) som ligger här i datorrummet.

    Då hade du i n t e behövt undra ,-))

    Men jag VILL ha ordning och reda .., och förstår aldrig varför det inte fungerar i verkligheten.

  2. Lena skriver:

    Jag har disk på köksbänken, smutstvätt i drivor på sovrumsgolvet, grus i hela hallen MEN inne i köksskåpen står porslinet färgordnat och rakt och i arbetsrummet står pärmarna med räkningar och papper i ordnade rader. Och på en mapp på skrivbordet står det ÅRSBESKED och där lägger jag dessa allteftersom posten sprättas upp. Ett litet tips bara……

    Visst är det knepigt att jag har stökigt där det syns och välordnat där det inte syns…

  3. vildrenen skriver:

    Klart jag har ordning. Alla papper i samma hög. 🙂

  4. rapakalja skriver:

    Tur att du har det rörigt bland dina papper…och hellre lägger tiden på dina vänner….(mig)!
    Hehe…en egokommentar utan dess like!
    Love you!

Kommentera

