Energi

Jag ringer hem och berättar för Äldsta att jag hoppar över körsången, jag är trött och behöver gå och köpa ett par byxor.

-Men mamma! Du som blir så glad av att sjunga, det håller ju i sig hela veckan! Å Gabriel flyger ju ner ifrån Stockholm bara för att få sjunga med dig…?! Å så magen, mamma, du vet…

Peptalk. Det funkade! I onsdags valde jag inte antingen eller, med mig hem fick jag en blommig klänning som inte provades i butiken. Den skulle bli bra och det blev den. Jag hann äta en skål med flingor och mjölk, innan döttrarna skjutsade mig till St Johanneskyrkan i Malmö.

Så här lät det:

Nu har jag musik i kroppen, vaknar nynnande. Härligt!

*P*

Det där med magen… Körledaren viftar och dansar ju och ibland skymtas en brunbränd mage och JA jag erkänner – jag älskar fina magar. Det handlar egentligen inte om hans mage, utan minnena av en sammetslen mage som jag kunde pussa på, smeka lite med fingertopparna. Hoppet är inte ute sålänge den känslan finns kvar. 😉

Det här inlägget postades i Spridda skurar. Bokmärk permalänken.

4 kommentarer till Energi

  1. Elisabet skriver:

    U n d e r b a r t ! Var det du som filmade, eller någon som inte alls sjunger?

  2. cathrin- skriver:

    Aha, pussa på körledarens mage? Har du frågat om chans? Förstår att körsång ger energi och glädje, önskar jag kunde sjunga.

  3. irrhönan skriver:

    Pepp är bra.

  4. vildrenen skriver:

    lätta beröringar på känslig hud…små kyssar. Vem kan motstå sånt?
    Inte jag iallafall…

Kommentera

