Törst

Nu får det räcka med grått och svart och brunt. Jag vill ha färg på kläderna, jag längtar efter skir grönska i naturen. Visst har jag väl skrivit det förr – att jag kan bli arg på svarta kläder?! Jo, faktiskt. Det påverkar mitt humör. Av just den anledningen har jag köpt en blommig klänning och flera toppar i olika färger. En av dem är knallorange och invigdes igår. Det är svårt att inte bli glad av sådana plagg.

Något jag inte blev glad av var att hela sovrummet snurrade när jag vaknade imorse. Kämpade i mig min frukost och gick en tur med Den prickiga. Allt för att få kroppen att återgå till normalmående. Jag fick dock kapitulera. Dagen har sovits bort, med små läspauser. Jordgubbspaj och kardemummakaffe avnjöt jag tillsammans med Yngsta.

Ligger i soffan och fantiserar om att plötsligt få en kreativ gåva och kunna sticka färgglada plagg.  Det handlar kanske bara om tålamod?

Dags för en sovstund till…

*P*

Det här inlägget postades i Spridda skurar. Bokmärk permalänken.

6 kommentarer till Törst

  1. rapakalja skriver:

    Garnet jag stickar tröjan med går i cerise, rött, lila, orange, vitt….;-)
    Love it!

  2. Aelvan skriver:

    ….och jag stickar en tröja i…..svart!

    Men sockor i blått!

  3. vildrenen skriver:

    Du har redan kreativiteten, P.
    Den syns i orden när du skriver, gnistrar likt diamanter ibland.
    Låt orden bli maskor så är du där. Att göra många knutar efter varann med garn klarar du garanterat om du försöker.
    🙂

    och du…

    lev.

  4. Elisabet skriver:

    Igår tänkte jag att nu är det slut .., nu har jag fått hjärtinfarkt, alt. propp i lungan .., alt. en tumör i ryggen.

    Idag mår jag bra.

    Nu ska jag dricka kaffe – härligt Zoegas -.

    Krya på dig!

  5. pbloggen skriver:

    rapakalja – varför blir jag inte förvånad?! Grymt avis nu när jag har sett garnet. *puss*
    Aelvan – lavendelblå sockar. Det låter så mysigt när du berättar om dina stunder i soffan.
    vildrenen – tack för dina fina ord, om du visste vad de värmer!
    Elisabet – nu blir jag orolig..? Skönt att du är kry igen!

  6. vildrenen skriver:

    Fast det är inte därför jag skriver dem. Jag skriver bara sånt jag menar. 🙂

Kommentera

