Nöjd

Söndagsmorgon, kaffe i favoritkoppen, rostat bröd med tropisk marmelad i favoritmagen.

Det enda som hörs just nu är frysens brummande och Den prickigas trippande på golvet. Två småmattar kollas till, stormatte får en längtansblick.

Idag känns livet stillsamt och behagligt. Gårdagens Valborgsfirande blev ytterst lyckat, med picknick i Pildammsparken. Jag bidrog med Ceasarsallad och kyckling, kladdkaka och vispgrädde. Ost, kex, vindruvor och vin kom från annat håll. 45-årsjubilerande väninnan överraskades med firande och blev SÅ nöjd. Själv fick jag en försenad födelsedagspresent, inhandlad av ”särbo” och väninna i Thailand, en söt liten klänning i härliga färger. De sa att den var så mycket P. Jag håller med dem! Glad blev jag när jag tog den på mig så fort jag kom hem. Söta blev vi tillsammans!

Yngsta dottern trillade in i huset vid midnatt. Hon är här allt oftare nu och det är underbart.

Utanför köksfönstret diskuterar två fåglar och jag börjar få träsmak i rumpan. Nu väntar en solskenspromenad.

*P*

Det här inlägget postades i Spridda skurar. Bokmärk permalänken.

En kommentar till Nöjd

  1. vildrenen skriver:

    favoritkoppen får kaffet att smaka extra gott. 🙂

Kommentera

