I skydd av natten

Drömmar. Massor av drömmar – nätterna igenom.

I natt var jag och kära ”särbon” på väg till Thailand, eller kanske något annat exotiskt ställe. Vi kånkade och bar på våra väskor, försökte hitta rätt på den gigantiska flygplatsen som såg ut som allt annat än just en flygplats. Rulltrappor och halvtrappor överallt, restauranger för alla smaker. Mitt i vimlet slog det mig: jag hade inget pass! Jag kunde bara inte berätta det för E. Paniken började krypa i kroppen. ”Vad f*n gör jag nu?!” tänkte jag och undrade om jag kanske kunde klara mig på mitt svenska id-kort. Optimist! Insåg att jag var tvungen att leta reda på någon ”passpolis” och förhoppningsvis få hjälp med ett interimpass.

Medan E’s blick glatt letade efter en trevlig restaurang för att skåla in vår semester, flackade mina grönblå ögon efter någon som kunde lösa mitt problem. Tänk om jag inte kunde åka?! Tänk om jag skulle bli tvungen att vända tillbaka hem och låta min väninna åka ensam?!

Jakt, panik, lögn.

Jag tror att min dröm försöker säga mig någonting. Vad tror du?

*P*


Det här inlägget postades i Jag drömmer.... Bokmärk permalänken.

En kommentar till I skydd av natten

  1. Elisabet skriver:

    Ja, säkert .. det tycker jag ofta att drömmer gör.
    Inte alltid, men ofta.

    Själv har jag genom ofta drömt att jag har glömt bort viktiga saker, ofta har det med jobbet att göra ,-) Att jag har glömt låsa butiksdörren eller glömt alla koder. Så typiskt för en ambitiös stenbock.

Kommentera

