Mingel

Jag är ingen minglare, men det kan vara roligt att befinna sig mitt i fenomenet ändå.

Igår hade min ”gamla” skolkamrat Malin invigning av sitt ”showroom” för e-böcker – utgivna av hennes förlag Pupill. Lokalen kombineras med en söt retrobutik. Den lilla godbiten hittar ni på Hyregatan 7, Gamla väster (Malmö såklart). Jag hade dragit med mig äldsta dottern på luftning, för att lyckönska vännen. Hennes mamma hittade jag i vimlet och presentera mig för. Den stackars kvinnan letade förtvivlat i minnet såg jag, men det är ju trots allt dryga trettio år sedan sist vi sågs. Jag var nog en tämligen försynt varelse då, som inte gjorde något större intryck.

Vännen min blev lycklig över att jag var där och förklarade glatt vilken betydelse jag hade haft för henne, när hon kom till storstaden Malmö precis i början av nian. Roligt för mig att höra och säkert för min dotter  också. Omhändertagaregenen har hon ärvt…

Men annars då? Mingel? Nej. Jag tittade på saker i butiken och studerade folk lite försynt, knaprade knäckebröd med hummus och tog en slurk vin. Sedan var jag nöjd, om än väldigt sugen på en liten fortsättning på en av stans alla uteserveringar. Men dottern är ju ståndaktig och håller sig strikt till sin diet, så av det blev det intet.

Nu är det lördagförmiddag, kaffet är urdrucket och hunden rastlös. Det lockas med Kallisbad av väninnan, men jag vet inte.

Hjärtat känns sprängfyllt av kärlek idag och jag undrar…

*P*

Det här inlägget postades i Spridda skurar. Bokmärk permalänken.

En kommentar till Mingel

  1. vildrenen skriver:

    Kallisbad… låter kallt. Är just och jobbar vid en havsvik nu, det ligger isflak i kanten…
    😦

Kommentera

