Vet du vad jag vill ha?

”Sommarens plåga” kallas den redan – Eric Amarillos ”Om sanningen ska fram”. Första gången jag hörde den hängde jag upp mig på refrängen, men andra gången lyssnade jag på texten och log för mig själv.

Vet män vad kvinnor vill ha? Vet vi kvinnor vad männen vill ha? Vet egentligen jag vad jag vill ha?!

”Hur ska han se ut, mannen som du vill ha?” Vad är det för fråga? ”Beskriv drömmannen!” Nej, det tänker jag inte göra, för jag vet inte vem han är förrän jag möter honom. Jag har träffat män som kört mc och fått slängt i huvudet från annat håll ”Så bra att du träffat en tuff och farlig man, precis det du söker!” Varför skulle jag söka farliga män? Det enda jag vet idag är att jag vill ha trygghet och manlighet. Vad det innebär vet bara jag, eftersom det är så individuellt vad vi lägger in i begreppen.

Min man ska inte be om ursäkt för sig, varken i sociala sammanhang eller när han står naken framför mig.

Tyvärr tror jag att vi många gånger har fel föreställning om vad motparten söker. Förhoppningsvis har jag kommit några steg på vägen.

*P*

Det här inlägget postades i Okategoriserade, Spridda skurar. Bokmärk permalänken.

En kommentar till Vet du vad jag vill ha?

  1. Lena skriver:

    http://johannalanner.wordpress.com/2011/05/20/om-sanningen-ska-fram-femal-version/

    På länken ovan har en bekant till mig gjort en annan text till den låten! En som jag skulle behöva lära mig nu när jag ska bli sambo…

    Men visst sätter den sig som en smäck den där låten! Minns t o m var jag var när jag hörde den för första gången för ett par veckor sen…i bilen på väg till Ottossons Färgaffär i Genarp längs med den vackra småvägarna över Hyby och Toppeladugård.

Kommentera

