Yes!

Måndagmorgon. Vinden rufsar runt i syrenerna och jag sitter rakt upp och ner och känner ”F*n vad fräckt det är att lära sig nya saker, att utvecklas som JAG!”

På onsdag ska ”min” kör ha konsert i St Johanneskyrkan här i Malmö och de senaste dagarna har jag pluggat texter och skrålat för mig själv i vardagsrummet. Så här på morgonkvisten sitter jag och lyssnar på ”You raise me up”, en av låtarna som vi ska framföra. Just den här sången ska sjungas av en fantastisk solist, resten av oss körar. Och först NU hör jag! Underbart är att känna igen körinsatsen bakom Josh Groban, och ja gott folk -jag blir lycklig i hela kroppen! Lyssna och känn kraften!

Dagen idag är ledig. Jag ska njuta av havsbad och vänskap. Sånt tar jag numera semester för. Innan badet blir det en snabb tur i stan för att hitta vita jeans och kofta. Färgtemat på konserten är lila och vitt, som sig bör när man sjunger med Gabriel Forss. 😉 Fantastisk inspiratör med smittande energi och glädje, förresten.

Solsken till er alla!

*P*

Det här inlägget postades i Spridda skurar. Bokmärk permalänken.

5 kommentarer till Yes!

  1. annieverse skriver:

    Härligt är det att få utvecklas! Livets mening tror jag det är.

  2. cathrin- skriver:

    You raise me up gör att håret reser sig på armarna. Man blir lycklig och tror att allt är möjligt. Skönt att ”höra” att du låter så glad!

  3. Cecilia N skriver:

    Härlig sång! Jag vet ett brudpar som hade den som solosång vid sin vigsel. (Alltså det var en tredje person som sjöng.)

    Den kyrkan har jag sett på tv och blev förtjust i. Men jag har inte varit dit. Än.

    Ha en härlig konsert!

  4. irrhönan skriver:

    Dagdrömmer lite – det vore kul att se konserten…
    Med tanke på mitt program nuförtiden – inkl. valpen – så borde jag vakna och sluta dagdrömma… 🙂

  5. pbloggen skriver:

    anniverse – javisst är det så! Helt klart!
    cathrin – ja, livet är snällt nu och jag passar på att njuta av det.
    Cecilia N – välkommen hit! Visst är låten underbar! Kyrkan är väl värd ett besök.
    irrhönan – nästa år? 😉

Kommentera

