All time high

Hälsokoll.

Tre år sedan sist. Jag väger mindre idag, har bättre kondition. Personligt rekord i blodvärde. ”Inte konstigt att jag är full av energi!”

Kolesterol – godkänt

Blodsocker – godkänt

Blodtryck – för högt

Upplevd hälsa – helt ok

Men vänta lite här! Vaddå för högt blodtryck?!

Lite mer vila och ett nytt tryck togs. Oförändrat högt.

Jahaja. Det här får jag nog smälta ett par dagar. Promenera mera. Få upp ångan. Höja konditionen.

Ursäkta mig. Jag mår jättebra just nu. Bättre än på länge. Livsgnistan har satt fyr på mig och jag lyser. Så känns det. Jag lovar att hålla koll på trycket. Hmm…

*P*

 

 

 

Det här inlägget postades i Spridda skurar. Bokmärk permalänken.

7 kommentarer till All time high

  1. vildrenen skriver:

    men om du blivit mindre finns det mindre plats för blodet att vara på. Då ökar trycket. En högst vetenskaplig förklaring. 🙂

  2. siggenilsson1 skriver:

    Den Lurvige i Helsingborg hade högt blodtryck och rekommenderas promenader i parti och minut. Och som han promenerade! Timmavis!!! Men se blodtrycket sjönk inte det minsta ,-)

    När jag själv besökte läkaren för några månader sedan, sa hon att …”ja, det brukar inte göra så stor skillnad hur mycket man än är ute och går …”., det gällde blodtrycket, alltså.

    Jag vet inte alls om hon har rätt, men började i alla fall om med min medicin och ligger nu på 120/72 .., typ, och mår som en PRINSESSA!

    Lycka till!

  3. Elisabet skriver:

    Sigge Nilsson?
    Jsg är inte sigge nilsson. Jag är Elisabet ,-)

  4. *P* skriver:

    vildrenen – jag gillar din vetenskapliga analys! 😉
    elisabet – aka SiggeNilsson – Intressant att jag redan i första meningen såg att det var du! Vårt språk är som ett fingeravtryck! Jag ska prova att få upp konditionen, det kan inte göra saken sämre. I annat fall är det bara att be om medusin. Tack för att du delar med dig!

  5. Aelvan skriver:

    Jag har också högt blodtryck men det beror tydligen på inflammationen i sköldkörteln. Det är dock inget som läkaren kommenterat ens.

    Får ni göra hälsokoll genom jobbet? Det får inte vi. Vilket jag tycker är konstigt eftersom arbetstempot är högt och vi kör bil större delen av dagen.

    Härligt att höra att du är så pigg!

  6. pbloggen skriver:

    Aelvan – hur mår du nu då? Vet ju att det var uppåner. Ja, vi får göra hälsokoll. Först en web-variant där man plockas ut t fysisk koll om det är något som sticker ut.

  7. vildrenen skriver:

    följden av min vetenskapliga analys är en behandlingsmetod som är synnerligen beprövad. Ända sen medeltiden. åderlåtning. Stick ett hål och lätta på trycket. 🙂 jag skär mig av misstag lite nu och då och mitt blodtryck är fullt normalt. 😀 alternativt kan du låta mygg och knott göra jobbet.

Kommentera

