Gimme, gimme…..

Känslokoll.

Utekväll med de fackliga kollegorna. Aldrig tidigare har jag fått så många härliga kommentarer för min nya frisyr som ikväll.Jag känner mig fin. Kanske tom lite… söt?

Restaurangen jag har bokat visar sig vara perfekt; underbart god bergtunga, trevlig personal, ljuvligt vin. Båtar som guppar i havet, god stämning. Mina tankar tar mig på en resa mitt i allt. När jag frågar ”vilket vin vill du ha till din dessert?” önskar jag att jag hade menat ”ska vi gå hem till mig…?”.

Jag vill somna i en trygg famn i natt, behagligt tung efter en leksam stund. Imorgon är en helt annan dag. Då vill jag glutta på täcket, känna doften av kaffe och le lite förväntansfullt igen.

Men det är inte sådan jag är.

Därför kryper jag ner bland duntäcken och kuddar, greppar min nalle och drömmer mig bort – till en annan tid – ett annat jag.

G’natt!

*P*

Det här inlägget postades i Genom nyckelhålet. Bokmärk permalänken.

4 kommentarer till Gimme, gimme…..

  1. vildrenen skriver:

    du är värd det. En trygg famn som är din varje kväll. Jag önskar dig det.

  2. irrhönan skriver:

    En av mina favoritlåtar. Singel eller inte singel.
    Och jag delar din känsla.
    Efter den kram jag fick av Trollkarlen i onsdags så känns det plötsligt VÄLDIGT längesen som jag fick en kram.

  3. rapakalja skriver:

    Kändes nästan befriande att läsa om att du längtar efter en trygg famn…;-)
    Trodde jag var ensam kvar med den längtan!
    Puss!

  4. pbloggen skriver:

    Vildrenen – tack! =0)
    Irrhönan – ja, ibland slår det en sådär brutalt. *tankekram*
    rapakalja – trodde att du kände mig bättre än så. Hm… ger jag kanske ett sken av att inte sakna?! Helt fel iallafall. Puss!

Kommentera

