Vilken start!

Nejdå, vildrenen, jag ska inte ta ledigt från bloggen. Jag gör som jag brukar – skriver när andan faller på.

Första semesterdagen blev en studie i avkoppling. Solen har slösat på sina strålar och sett till att jag har parkerat mig i olika stolar under dagen. Fast frukosten intogs på grannstugans varma trappa, precis som sig bör.

Under ett litet parasoll fick jag söka skydd när jag lyssnade på Sommar i P1. Jodå, en 25-årig ”bloggare” kan ha något att dela med sig av. Tack för det, Underbara Clara.

Den prickiga trivs som fisken i vattnet, hon studsar runt och upptäcker precis hela tiden. Vaktar gör hon också, om än med en viss osäkerhet. Just nu suckar hon förnöjt, där hon ligger utsträckt under bordet, en pytteliten bit ifrån mina fötter.

Själv ska jag stänga av datorn och radion, en ny bok väntar på mig.

Utsikt ifrån min lilla skrivarplats.

G’natt!

*P*

Det här inlägget postades i Spridda skurar. Bokmärk permalänken.

3 kommentarer till Vilken start!

  1. Kaiza skriver:

    Underbart vacker bild! Där har du det bra!

  2. Farsanmittilivet skriver:

    Så du menar att dagens sommar är lyssningsvärt.

    Och vilken härlig bild! Nästan så jag skulle ha den som bakgrundsbild på datorn

  3. vildrenen skriver:

    skönt. Jag vart lite orolig ett tag.

Kommentera

