Hmm…

Jag ser på min hud att jag åldras.

Kanske ser jag det för att det är sommar och jag är snäll mot den, smörjer in med behagligt doftande och återfuktande krämer. Det är på låren som det är värst, inte alls så spänstigt och lent som det var en gång.

Men det kunde varit värre. Mycket värre. Det kunde varit själen som tappade sin elasticitet och började hänga. Så är det inte – tackolov!

*P*

Det här inlägget postades i Spridda skurar. Bokmärk permalänken.

4 kommentarer till Hmm…

  1. irrhönan skriver:

    Hu för en själ utan elastik!

    Idag skrev jag också om hud. Massage är underverk för sommarhud. Rekommenderas!!

  2. vildrenen skriver:

    rätt tänkt. 🙂 glöm inte smörja munlädret också… 😉

  3. Elisabet skriver:

    Ja, jag märker det tydligt också. Mina lår börjar likna min mammas och på ett sätt gör det mig så rörd .., lite ledsen över att det inte är det minsta vackert, men mjukt och lent och lite sladdrigt. Jag har bestämt mig för att inte bry mig så värst … och vid bröstet, ovanför – under halsen – är det alldeles tydligt att jag om tre år fyller sextio.

    Så konstigt det känns.

    Att jag snart är sextio år.

  4. cathrin- skriver:

    Jodå, kroppen förändras men du låter så pigg och glad i alla fall och det är ju huvudsaken trots allt.

Kommentera

