Vet du?

Om reklam tycker jag. Ibland.

Som ren förströelse kan jag filosofera över hur reklammakare har tänkt när de gjort en filmsnutt som sänds i tv. Numera hinner jag se sådana inslag, eftersom jag idag är chef över fjärrkontrollen. Hunden är inte ett dugg intresserad av att zappa runt.

Ur brevlådan fiskade jag idag upp ett STORT kuvert ifrån en bokklubb,  det innehöll flera olika papper och en liten orange plasthistoria. Den låg i ett eget pyttelitet kuvert, tillsammans med en kartongbit. Nu måste jag erkänna – jag har inte en susning om vad denna lilla flärp ska användas till. I fyrtiosju år har jag klarat mig utan den, är det nu  mitt liv ska förändras på ett revolutionerande sätt?!

Fokuset ville inte infinna sig, men det är jag ju så van vid. Mitt liv är sånt.


*P*

Det här inlägget postades i Spridda skurar. Bokmärk permalänken.

6 kommentarer till Vet du?

  1. Elisabet skriver:

    Bra reklam är underbart att titta på, tycker jag. Men hur ofta är den bra? Och för den delen så blir det ju helt subjektivt. Roy Anderssons filmer tycker jag om …, otroligt mycket. Den här Dafgård …(pappa, vad är KAMASUTRRRRRA?) och Felix ketchup (den sure pappan som inte vill kännas vid något nytt ..:).

    Idag hade jag en kund i kassan och vi pratade lite hit och dit och jag frågade vad hon arbetade med? Jo, hon är ansvarig för SF:s lokalreklam .., alltså på lokala biografer. Men Gud, så roligt jobb! sa jag häpet. Jo, det tyckte hon också ,-)

  2. Lena skriver:

    Det var inte så att något skulle skrapas där i bok-reklamen? Som en låtsas-trisslott eller nåt. Som plastflärpen kunde användas till? Annars var det en väldigt ful lite pryl att skicka tycker jag.

  3. Aelvan skriver:

    Det är möjligen inte något slags bokstöd?

  4. Sandra skriver:

    Hittade en tråd på ett forum som handlade just om den där plastbiten. En föreslog att det var en sådan här: http://www.austbookmarks.com.au/images/blue_thumbthing_in_book.jpg

    Kan ju vara värt att testa i alla fall 🙂

  5. pbloggen skriver:

    Elisabet – det finns massor som är riktigt dåliga, men även en hel del roliga/träffande. Du får reda på så mycket av dina kunder! 😉
    Lena – riktigt ful och jag hänger upp mig på det miljöovänliga i hela upplägget.
    Aelvan – nej, den är bara ca fem cm…
    Sandra – Ja! Så måste det vara! Men… tror bara att jag skulle bli irriterade på den. 😀

  6. vildrenen skriver:

    kanske du kan ha den som smörkniv? Eller på dass som nödlösning om pappret tar slut?

Kommentera

