Pffft…

Tidig lördagskväll och plötsligt går luften bara ur mig.

Jag som skulle ta mig i kragen och åka in till staden, i eget majestät, för att lyssna på musik och spana efter goda vänner i vimlet.

Men se kroppen den säger bara ”lägg mig i soffan tillsammans med deckaren, som är inne på de sista skälvande kapitlen”.

Nåja, jag var ju ute och rörde mig i folkmassorna igår kväll, lyssnade på Peter Jöback och åt plankstek (dock ej samtidigt). Då är det legitimt att stanna hemma i lugnet ikväll.

Det finns bara ett litet ”aber” – jag har precis tvättat soffklädseln, den hänger på tork ute i trädgården. Men ett lakan och ett par filtar kan väl vikariera för klädseln ikväll? Förresten så kanske jag inte alls kan använda den nytvättade klädseln när den väl torkat. Tvättråden samtycker inte med min idé om maskintvätt.

Fortsättning följer! 😉

*P*

Det här inlägget postades i Spridda skurar. Bokmärk permalänken.

3 kommentarer till Pffft…

  1. vildrenen skriver:

    tresitssoffan blev en tvåsits? 🙂

  2. pbloggen skriver:

    Haha! Ser du! Där fick jag närheten alldeles gratis! 😉

  3. vildrenen skriver:

    javisst. 🙂 tvätta den inte igen bara… 😉

Kommentera

