Fortsättningen.

Nej, vattentvätt var inte vad som rekommenderades i soffklädselns tvättråd.

Men ack så gott den doftade efter några timmar ute i sommarvinden! Det var inte utan tvivel som jag tog in alla delarna och påbörjade ”Projekt Klä på soffan”. Jodå, lite hade tyget allt krympt, insåg jag när jag började kränga på det första kuddöverdraget.

Jag säger bara Gul&Blå… Puss&Kram.

Jag är barn av sextiotalet, uppvuxen på sjuttiotalet. Hur många gånger tror ni att jag har legat på golvet med fuktiga jeans på mig? Hur många gånger jag ålat och krängt med kroppen för att komma i mina byxor?

Just det! Otaliga gånger! Då är en soffklädsel till soffan Ektorp en baggis! 😉

Lite senare kunde jag sjunka ner i min soffa och spendera några kvällstimmar där, nöjd efter söndagens stranddag och lilla simtur.

Nu ska jag bara vänja min prickiga vän av med att gniiida sig längs med nämnda soffa…

*P*

Det här inlägget postades i Spridda skurar. Bokmärk permalänken.

5 kommentarer till Fortsättningen.

  1. vildrenen skriver:

    undrar om inte det är ett kvinnligt beteende att jämt försöka komma i byxor som egentligen är alldeles för små?

  2. irrhönan skriver:

    Jag fattar inte hur man överhuvudtaget kommer på tanken att göra soffklädsel som inte går att tvätta på normalt vis!?!?

  3. Elisabet skriver:

    Vad hade du för temperatur när du tvättade? Jag har ju också en Ektorp och den borde sannerligen få sig en rejäl körare i maskinen ….

  4. pbloggen skriver:

    vildrenen – kanske det. För killarna är det precis tvärtom numera: de har allt sjå i världen att få byxorna att stanna på kroppen och vi måste se deras kalsonger, vare sig vi vill eller inte.

    irrhönan – tror att tanken är att den ska kemtvättas. Men se den gick jag inte på!

    Elisabet – jag körde den i 40 grader. Du kan tro att det doftar gott i rummet nu!

  5. vildrenen skriver:

    *skrattar* sant. Om inte kalsongerna också hasat ner. Men ingen kommer att få se mig sån.

Kommentera

