TGIF!

Veckorna går fort igen. Jag sitter i mitt lilla valnötsskal och guppar med när dagarna bara flyter på.

Veckan har bjudit på tuggmotstånd i form av resultatgenomgång tillsammans med chefen. Jag konstaterar återigen att jag inte passar in i den här organisationen. Det går inte att trycka ner något runt i ett triangelformat hål. Chefen delar inte min uppfattning och vi diskuterar, sakligt. När jag står i dörren och ska lämna hennes rum säger hon: jag lär mig så mycket av att ha dig som anställd. Ja, efter en livstid i företaget har jag sett mycket, men har inte slutat reflektera. Det är jag tacksam för.

Avsaknaden av kärlek har tuggat på mig den senaste tiden. Vet inte vad det är med hormonerna just nu. Men jag är medveten om att min sinnesstämning skiftar – väldigt. Förhoppningsvis är halva slaget vunnet i och med insikten.

Helgen väntar och den ska fyllas av vänskap. Vännen vid sjön har bjudit hem mig och jag längtar dit.

Visst ja! Jag har fått ett fotouppdrag! Ja, du läser rätt. Spännande känns det och jag hoppas att jag ror det i land. Lovar att återkomma med resultatet!

Njut av helgen där ute!

*P*

Det här inlägget postades i Spridda skurar. Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till TGIF!

  1. vildrenen skriver:

    en chef som inte lyssnar på nån som du vore korkad. hoppas verkligen att din helg blir trevlig.

  2. *P* skriver:

    Helt ärligt renen, jag har jobbat i snart 100 år (eller är det kanske 28?) och alltid blivit ”lyssnad på”. Men så har jag ju haft kloka och bra chefer också.

Kommentera

