Inte på riktigt

För ett tag sedan pratade jag med en av mina söta vänner, vi hade inte hörts på ett tag. När jag berättade att det var lite ”si&så och hit&dit” med livet, blev hennes spontana kommentar: Men det verkar ju så bra på dina statusar.

Ja. Men NEJ! Internet är inte det riktiga livet fullt ut. På FaceBook skriver jag små trudelutter ibland. Jag förvanskar inte, jag hittar inte på, men jag vrålar inte ut min smärta och jag avstår ifrån att skriva när det är känns som jobbigast. Vill jag ha stöd – vill jag att någon ska lyssna på mig med sitt hjärta – då ringer jag någon, eller så skickar jag en liten nödraket via sms.

Här på bloggen skriver jag om det som faller mig in, men den är ju inte den fulla versionen av personen *P*.

Nu ska jag ut i verkligheten och umgås på riktigt, avnjuta god mat, se och höra glädje, förvåning och en hel massa andra känslor uttryckas av  människorna runt om mig.

*P*

Det här inlägget postades i Spridda skurar. Bokmärk permalänken.

8 kommentarer till Inte på riktigt

  1. vildrenen skriver:

    *ler* om man inte träffar människor på riktigt riskerar man att missa de kanske viktigaste bitarna av livet.

  2. Maria skriver:

    F.b ser jag som ett vanligt allmänt fikarum. Inte fan skriver jag ”sitter hemma med panikångest och gråter där”. F.b fyller en annan funktion med lite dagligt svamlandes 🙂

    Jag brukar f.ö rensa bort folk som blir för personliga, det finns bättre forum för sånt.

  3. pbloggen skriver:

    vildrenen – absolut rätt!
    Maria – nej, men Fb används ju så olika. Jag sorterar bort de som jag aldrig skriver till/de som aldrig hör av sig. Känns som fönstertittande annars.

  4. Osloskånskan skriver:

    Hej!
    Tårtan (med apelsinfromage i, ljuuuuvlig) är beställd hos Byabagaren i Sövestad (gör ett sök på gula sidor). Tror den kostade 260 pix, ett kap mao.

    Kram Osloskånskan

  5. Annapanna skriver:

    Ibland vill/orkar man bara inte dela med sig av det där onda. Då blir det vardagsbubbel utan djup och mening. Ibland vill man bara dela med sig med de allra närmsta, de som verkligen betyder något för en.

    Kram på dig! 🙂

  6. pbloggen skriver:

    Osloskånskan – tack för tipset! Jag har nog aldrig blivit så sugen på tårta som när jag såg din bild!

    Annapanna – du har så rätt, du kloka. Och hur kunde jag missa Svea?! Just nu är jag tårögt glad efter att ha läst nyheten. Önskar er alla tre det bästa! ❤

  7. irrhönan skriver:

    Att skriva på bloggen är ju som att hänga upp lappar på ytterdörren med besked om hur man tänker inuti, just då, den dagen. Inte alltid man har lust att ”hela världen” kan följa med i hur man har det.
    Jag har fortfarande lite svårt för att inse att så många av de bloggvänner som jag träffat ”face-to-face” vet mer om mig än ”gamla vänner”… Och det kan ge en en tankeställare om vad det är man skriver och hur mycket man ska dela med sig av.

Kommentera

