Välkommen höst!

Sjutton grader i luften och lika många i havet, berättade en liten  skylt på Kallis igår, när ”vintersäsongen” inleddes. Tre dopp och långa stunder i bastun där emellan blev det. Jag var så där behagligt varm, mjuk och nöjd i kroppen när jag kom hem. Så avslappnad att jag somnade ifrån veckans tv-höjdpunkt ”Lykke”. Tur att svt.play finns!

Imorgon är det terminsstart på kören, det ska bli härligt att träffa mina nyfunna vänner och samla energi tillsammans.

Årets första kastanj ligger i min högra jackficka, snäll och len och en påminnelse om ett kärleksmöte en gång…

Hösten är här och jag älskar den!

*P*

Det kom ett sms ikväll, med bara ett ord ”Månen :)” Yngsta vet hur svag jag är för den och ikväll var fullmånen magisk.

Det här inlägget postades i Spridda skurar. Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Välkommen höst!

  1. vildrenen skriver:

    härligt. Fast sjutton grader i havet…låter inte som höst. 🙂

  2. pbloggen skriver:

    Helt rätt, renen. Det är sensommar i vattnet. 😉

Kommentera

