Jordnära

En helt vanlig lördagsmorgon i september. Kaffe med varm mjölk i koppen, Uppdrag granskning på tv:n. Skjutningarna i Backa, bilbränderna. Fattiga och rika. Misstro och fientlighet, frustration och rädsla. Så långt borta ifrån min ombonade plats i soffan, men ändå så nära.

Varför skriver jag om det här?! Ibland lever mina fingrar sitt eget liv på tangentbordet.

Jag ville ju berätta om växterna som står och väntar på min uppmärksamhet. Sommarens blixtförälskelser: Stjärnflocka och Blodtopp. En lite äldre kärlek i form av två olika Höstanemoner. Planering och plantering. Nya rabatter ska grävas, ett par växter behöver nog flyttas och ny jord fyllas på. Först måste jag läsa på lite snabbt, sol – skugga – torrt – fuktigt? Det gäller ju att ge de små liven rätt förutsättningar så att de kan växa, trivas och blomma.

Det är väl det allt handlar om förresten? Blommor eller människor.

Förutsättningar.

*P*

Det här inlägget postades i Okategoriserade. Bokmärk permalänken.

En kommentar till Jordnära

  1. vildrenen skriver:

    du är klok du. Fast det visste jag redan.

Kommentera

