Just idag

Efter en nästan två timmar lång promenad denna brittsommarlördag, slår jag mig ner vid köksbordet. Jag tittar lite på Facebook, läser ett par bloggar och undrar vad det är som gör att vi numera berättar så mycket, för så många. Små statusuppdateringar om dagens middag, helgens planer. Ett inlägg om vad som hände i veckan som gick och om tankarna som snurrar runt inuti.

Gör vi det för att vi vill att andra ska veta? Eller gör vi det bara för att vi kan och för att det blivit en vana?

Varför sitter inte just du här, mittemot mig med en kopp kaffe i handen så att jag se ditt leende? Kanske det geografiska läget förhindrar det, men då kunde jag ju iallafall fått höra din röst i telefon.

Se mig, hör mig, känn mig. Just nu vill jag ha mer närhet, mer på riktigt.

*P*

Det här inlägget postades i Genom nyckelhålet. Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Just idag

  1. Malin Norlander skriver:

    Håller med! Jag har pausat nu. Det där nya flödet till höger på sidan som hela tiden talade om vem som gillade vad etc. blev för mycket för mig. Jag dricker gärna kaffe med dig öga mot öga. kram.

  2. pbloggen skriver:

    Malin – jag ser framemot en kopp kaffe och något hembakat när jag ska välja kakburkar. Hmm… en liten lampa vill jag också köpa. 😉

Kommentera

