Vardag

Åtta timmar om dagen, fem dagar i veckan. Det är mycket tid och då är det härligt att faktiskt trivas med sitt arbete.

Vissa dagar är det uppförsbacke och motvind. ”Nej” tvingas jag säga till kunder ibland och det känns sällan roligt. Kanske grusar jag en dröm, men det är ju knappast av elakhet.

Andra dagar är det skratt och snälla ord, en varm hand över min en stund. Kunder som kommer tillbaka och relationer som byggs upp. Just nu är jag inne i en period där jag skördar, där jag känner att jag fått en erfarenhet som förenklar min vardag. Det är gott att känna!

*P*

Du? Ligger det någon bredvid dig ikväll? Smyg då in dina fötter under det där andra täcket och känn värmen av någon som du tycker om. Det skulle jag ha gjort…

Det här inlägget postades i Spridda skurar. Bokmärk permalänken.

4 kommentarer till Vardag

  1. Annika skriver:

    Fint att du har det bra! Ibland försöker jag göra som du skriver i ditt PS men möter på hårt motstånd. Mina fötter är nämligen alltid iskalla! 🙂

  2. Maria skriver:

    Det gör ju inte det men snart ligger det en katt där förhoppningsvis 🙂

  3. Selma skriver:

    Jag får nog ta till raggsockarna jag.

  4. rapakalja skriver:

    Dagens blogg:
    ”Ibland längtar jag efter den som ligger bredvid….”.
    Jag sover också med sockar, min vän!

Kommentera

