Enkelt

Du ska inte behöva kämpa för att bli sedd och älskad, sa jag igår till min dotter.

Det är precis så jag ser på kärlek. En bloggvän skrev för längesedan: Om det är lätt, då är det rätt.

Detta är fortfarande min naiva tro på känslor. Jag vill aldrig mer behöva hoppa och studsa, vifta med armarna och vråla, för att Någon ska ge mig uppmärksamhet. Jag tror mig vara så unik och så värdefull, att när väl rätt Någon hittar mig – då ska jag få njuta av en stilla seglats på Kärlekens hav.

*P*

Du undrade något? Jahaja, jo… jag har singlat runt i livet i några år nu, helt i avsaknad av kärleksrelationer. Men jag tror mig trots allt veta hur jag vill ha det.

Det här inlägget postades i Spridda skurar. Bokmärk permalänken.

5 kommentarer till Enkelt

  1. Maria skriver:

    Idag är det du som är klok. Lova att påminna mig då och då.

  2. *P* skriver:

    Maria – jag lovar! 😉

  3. vildrenen skriver:

    så rätt. Och vackert formulerat. ”en stilla seglats på kärlekens hav”

  4. Eva S skriver:

    Visst längtar jag också efter den stilla färden efter alla turbulenta seglatser och haverier på detta stormiga hav där ytan ibland är bedrägligt lugn strax innan stormen bryter ut

  5. Annieverse skriver:

    Så sant, och så fint skrivet.

Kommentera

