Mitt snälla liv

Vaknade upp till en söndag dekorerad av kristyr. Hundpromenaden blev 1,5 timme lång. Nio mer eller mindre vilda hundar umgicks liksom tillhörande mattar och hussar.

Min prickiga lilla vän är inget under av lydnad, men när en kanin plötsligt väckte jakten i några av hundarna och resten for efter i ren och skär levnadsglädje – då vände min lilla på min vissling. Därefter ekade området av vrål och busvisslingar, för döva hundöron. Ibland är hon bara bäst! Jag undrar om det där är rastypiskt, eller bara ett tecken på att hon är väldigt mattekär.

Igår plockade jag en näve vuxenpoäng, då jag och ”särbon” träffades på stan – lunchade på pizza och ett glas rött för att sedan premiärbesöka Moderna Museet. Med lurar på huvudet och en snäll röst som guidade mig runt bland konstverken, gick jag sedan runt och bekantade mig med Den döende dandyn och Svenska baletten. Varför gör jag inte sånt oftare?

Just nu svämmar dagens bakverk över i ugnen. Jag får väl skära ut mina muffins och göra egna små konstverk av dem när de ska presenteras för väninnorna i eftermiddag. Far ska få ett par först förstås och han kommer garanterat tycka att de är båda snygga och goda. Så fungerar en far.

*P*

Det här inlägget postades i Spridda skurar. Bokmärk permalänken.

5 kommentarer till Mitt snälla liv

  1. Selma skriver:

    Vår jycke har relativt lite jakt i sig och är betydligt lättare att få att komma på inkallning än att sluta gnälltigga vid bordet.

  2. irrhönan skriver:

    Alltid kul att vara den vars hund kommer i såna situationer!
    Terroristen är så ung än, så det sker väl ungefär varannan gång – och det är jag stolt över!

    Hurra hurra för dina vuxen poäng också!
    Och du – nu SES vi snart! 🙂

  3. pbloggen skriver:

    Selma – även solen har ju fläckar! 😉

    irrhönan – JA! Snart är det dags för utflykt över sundet. Härligt! 🙂

  4. cathrin skriver:

    verkar som en rätt lyckad dag.

  5. pbloggen skriver:

    cathrin – en riktigt bra dag, helt i min smak!

Kommentera

