Irriterande drag

Det upprepar sig, gång efter gång.

Första gången jag tänkte ”vinterdäck” den här hösten var någon gång sent i september. Tidsbokningen var ett samtal i väg. Ett samtal som jag inte ringde. Härom morgonen var det krispigt och varannan människa pratade dubbat eller odubbat. Först idag kom jag till skott.

Blodtrycket ska kollas igen. Jaja, jag ska ringa.

Jag är i desperat behov av en elektriker… Höstmörkret faller och jag blir påmind varenda dag om att jag måste få fixat elen här hemma.

Mammografi – kan bockas av. Jag skulle varit där i april, men slutet av november är inte heller så tokigt.

Varför gör jag såhär?! Känner du igen dig? Eller är du ett sånt där skolexempel på disciplin, där tanke och handling är ett?

Vill du berätta? 😉

*P*

Det här inlägget postades i Spridda skurar. Bokmärk permalänken.

9 kommentarer till Irriterande drag

  1. Kaiza skriver:

    Jag tycker det där blivit värre ju äldre jag blivit. Förr ringde man direkt och fixade och donade men nu skjuter jag upp det mesta, även det som faktiskt är riktigt viktigt. Det är som att det finns ett inre motstånd nästan hela tiden för att ta itu och göra det där som egentligen är ganska enkelt att få överstökat.

  2. Elisabet skriver:

    Nej, jag brukar göra det ganska snabbt. Däremot finns en sambo som konsekvent skjuter upp det mesta ,-) Klipper han gräsmattan, så tar han paus och gör nånting annat mellan varven .., det kan ta tid innan det är klart.
    Men om jag nu tänker efter noga .., gör jag verkligen allt på direkten?
    Nja.
    Krönikorna jag skriver i vår facktidning .., är det inte så Elisabet att du skjuter upp detta och skickar in dem samma dag som det är deadline?
    Jovisst!
    Ja, kanske bäst att ta tillbaka då.
    Jag är nog en uppskjutare jag med ,-)

  3. Lena skriver:

    Ismaskinen i frysen i mitt gamla hus funkar inte. Huset har varit till salu sen nyår – har jag ringt reparatör? Nej, ingen brådska… Nu är huset sålt och jag har inte berättat för köparen att det inte finns isbitar. Den 2 januari är det övertag och jag tror fortfarande det är gott om tid att ringa nån om lagning…

    Så där gör jag hela tiden!! Fast att jag vet hur befriande det är att ha alla fixa-samtal gjorda!

  4. irrhönan skriver:

    Gör jag inte saker och ting precis med en gång så glömmer jag bort dem.
    Därför skyndar jag mig att boka och stöka för att kunna ”hacka av”. Men det beror enbart på dåligt minne när det kommer till såna här tråkiga ”måste” saker.

  5. Maria skriver:

    Jag är en sån där ”gör direkt” för det mesta…

  6. *P* skriver:

    Kaiza – visst är det märkligt eftersom det dessutom suger energi?!
    Elisabet – *skrattat* Ja, bara bryt ihop och erkänn nu! 😉
    Lena – javisst är det skönt när man kan stryka saker från listan och veta att bollen är i rullning! Har du ringt nu förresten? *s*
    irrhönan – mitt dåliga minne hanterar jag med listor… Borde köra din variant istället!
    Maria – hur många gånger har jag kallat dig min vardagsguru?!

  7. Maria skriver:

    Jag är ingen guru, jag har ju bara ett trängande behov av att prestera. Det är inte bra men man får en helskottas massa gjort! Försöker ju lära mig att det finns en dag imorgon med… det går si så där…

  8. vildrenen skriver:

    varför göra idag det du kan skjuta upp till morgondagen?

  9. Got2b skriver:

    Jag är både och…

Kommentera

