Flickigt

Med rosa bubbel, Hello Kitty-servetter och rosavita ballonger firades Yngstas tjugoårsdag i helgen. Det blev en mysig kväll tillsammans med döttrar och ett par vänner.

Efter några timmar  bättrade Yngsta och hennes väninna på sitt smink och åkte in till stan för att fira vidare. Söt som socker och bubblande glad var hon, min lilla.

Tänk vad tiden går och så mycket som har hänt!

Min egen lilla resa går vidare. ”Mod” var ordet när jag berättade om min reaktion, för den som hade sårat mig.  Det blev ett bra och respektfullt samtal och jag lärde mig något nytt om mig själv. Den insikten tar jag med mig och tänker använda i nästa möte med en man. Det som precis skulle till att börja, avslutades igår. Jag vågade i alla fall, nu ska jag våga ännu mer!

*P*

Det här inlägget postades i Spridda skurar. Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Flickigt

  1. Selma skriver:

    Ofta är ju det värsta som kan hända att det går åt pipsvängen och det gör det ju med säkerhet om man inte vågar tala med varandra. Lätt som en plätt på en teoretisk nivå och nästan helt omöjligt att göra.

  2. pbloggen skriver:

    Precis så! I teorin går det mesta! 😉

Kommentera

