Färg

Visst har jag skrivit om det förut, färgers inverkan på mig?

Häromdagen var jag på väg ut på lunch tillsammans med kollegorna. Fyra svarta jackor och en lila. Vilken var min?

Igår var jag på stan (landets mest polistäta numera) en sväng, en sådan där lyxrunda då jag inte skulle handla något. Istället besökte jag butiker med designmöbler och -prylar. Gudrun Sjödén fick såklart också ett besök, men där tror jag att nästan hela stans kvinnliga befolkning (50+) trängdes, så det blev en snabb titt. Att trängas är inte min grej. Inne i Marimekkos butik kunde jag andas igen och där blev jag kär. Det är bra när en expedit börjar prata med mig, så att jag inte kan kolla prislappar, utan bara njuta av godbitar.

Efter designturen promenerade jag genom stan, ner till Möllan – en annan värld. Där köpte jag en extrastor falafel, som avnjöts hemma hos väninnan.

Nya kalasbyxor blev det iallafall och en söt figur. Klockan gav Yngsta mig när jag fyllde år förra helgen. ”Den är så Du, mamma!”

*P*

Det här inlägget postades i Spridda skurar. Bokmärk permalänken.

4 kommentarer till Färg

  1. Annika skriver:

    Kan det vara åldern? Jag märker själv att ju äldre jag blir desto järvare blir jag i mina färgval. Kan det bero på att skönheten bleknar och man vill kompensera genom att synas med färg?? 😉

  2. vildrenen skriver:

    skönt med nån som vågar annat än bara svart. 🙂

  3. pbloggen skriver:

    Njäe, jag tror inte på din teori faktiskt. Färg har jag alltid älskat och jag är vackrare nu än någonsin! 🙂
    vildrenen – jag blir tjurig och lite ilsk av för mycket svart 😉

  4. cathrin skriver:

    Grattis till färgvalet, det visar att du är en modig kvinna i dina bästa år! Jag blir också trött av allt svart och murrigt man ser speciellt denna årstid.

Kommentera

