Konstigt…

Det blev lite tungt i hjärtetrakten imorse, då jag var ute på min sedvanliga morgonpromenad. Högt uppe i skyn cirkulerade en helikopter. Jag vet inte vad den spanade efter förstås, men jag satte det i samband med det senaste dygnets händelser i min stad. Igårkväll sköts en man till döds och inatt blev en polisstation utsatt för ett bombdåd.

”Jahaja, jasså nu igen….” är kommentarer jag möter. Jag vill inte bli så likgiltig!

I lördags när jag valsade runt i staden, slog tanken mig att jag faktiskt aldrig har varit rädd där. Jag vill inte bli det heller… Sanningen är väl den att jag inte tillhör ”riskgruppen”, men det finns inget som säger att jag inte råkar befinna mig på fel plats en dag. Jag vill inte se någon segna ner, jag vill inte höra skott som bränns av, jag vill inte att mina döttrar ska behöva bevittna det heller. Men framförallt så vill jag inte att det händer igen.

Vad är det som händer?!

*P*

Det här inlägget postades i Spridda skurar. Bokmärk permalänken.

5 kommentarer till Konstigt…

  1. Farsanmittilivet skriver:

    Det är lite läskigt och konstigt.
    För oss som sitter en bit ifrån (huvudstan) är det svårt att känna stämningen.
    Påverkar det hela staden eller är det bara vissa delar som känns otrygga?

  2. Elisabet skriver:

    Och har man en son som är polis i Malmö, då blir man orolig kan jag lova dig.

  3. Maria skriver:

    När man läser om det så känns det som det handlar om ett helt annat land 😦

  4. Selma skriver:

    Jag skulle nog också bli rädd trots allt av att bo i Malmö. Rädd eller blasé. Inget av det känns som känslor man vill gå runt och bära på.

  5. cathrin skriver:

    ja, vad är det som händer? Det är väldigt läskigt och ofattbart. Så här får det inte gå till! Jag skulle nog känna mig smårädd även om det händer en hel del där jag bor med, men numera är jag väldigt sällan ute i mörkret (men dagsljuset är inget skydd det heller).

Kommentera

