Tss!

-Jag kommer aldrig mer att bli blixtförälskad, har jag påstått under flera år. Det där är ett passerat stadium av livet. Sansat och balanserat, ett steg i taget är vad som gäller framöver.

Och VEM är det jag har försökt att lura?! Jag är ju inte sån; sansad och balanserad. Jag är allt eller inget.

Att sedan ödet inte ville ta Honom och mig i varsin hand och låta oss gå iväg tillsammans, det är en helt annan historia.

Jag vill få åtminstone lite andnöd när jag ser på en man. För mig fungerar det inte med ”jag vänjer mig säkert snart, det här kan kanske bli bra”. Mitt liv är alldeles för bekvämt och gott för att få plats med fler inskolningar till män som jag aldrig kommer att älska.

Så är det med det. Plätt lätt!

*P*

 

Det här inlägget postades i Funderingar. Bokmärk permalänken.

3 kommentarer till Tss!

  1. Maria skriver:

    Just det sa exet till mig, att han inte fick andnöd av mig och aldrig fått det.

  2. pbloggen skriver:

    Elak j*vel det där. Ursäkta språket, Maria!

  3. Tammy skriver:

    Hahaha, du skriver så underbart och jag har saknat din sida!

    Ja, jag känner igen det där du skriver….., dock vill jag även säga att det var en elak jäkel som sa så mot henne ovan. tur att hon slapp den :o)

Kommentera

