Bästa dagen!

För ett tag sedan gnällde jag lite över att Bilprovningen inte hade berättat för mig att det var dags att titta in där. Förklaring kunde kanske vara att jag använde mig av Carspect i fjol? Nåväl, lilla bilen skulle tittas till, så jag bokade in oss. Imorse var det så dags att bokstavligen glida in till Carspect. Min del av världen var nämligen glashal imorse.

– Mhm… En Golf med registreringsnummer ABC 123 *fejk*, sa mannen som tog emot mig. Han blickade på datorskärmen och sedan på mig, brett leendes. Du behöver ju inte vara här nu, det räcker att du kommer om ett år. Första besiktningen vid 3 år och andra när bilen är 5 år.

Hoppsan! Inte är jag van vid såhär nya bilar! Det var två glada pågar som bad mig köra försiktigt och som sedan stod och såg efter mig när jag körde iväg.

-Köp ett gott vin för pengarna som du sparade idag! tipsade den ene.

Det kostar så lite att bjuda lite på sig själv.

Dagen startade i dur och fortsatte så. Underbara liv – jag lever nu. Hela tiden och med hela min varelse!

*P*

Det här inlägget postades i Spridda skurar. Bokmärk permalänken.

4 kommentarer till Bästa dagen!

  1. Elisabet skriver:

    Låter som du är inne i ett ”flow” just nu ,-))

    H ä r l i g t!

  2. pbloggen skriver:

    Ja, Elisabet, det känns faktiskt så och som jag njuter! 🙂

  3. vildrenen skriver:

    härligt. 🙂 vart det nåt vin då?

  4. pbloggen skriver:

    Visst blev det vin, vildrenen! Fick ett tips av svägerskan – McManis – ovanligt fruktigt, men ljuvligt gott ändå!

Kommentera

