Let the show begin!

Jag är en sådan där människa som slirar på beslut, tar inte tag i saker meddebums. Det kan gälla bilköp, bostadsköp, träning, middagsbjudningar, ommålning i hemmet. Stort och smått.

Men sen! Bilar och hus/lägenheter har jag köp på studs. Inget kalkylerande hit och dit, mitt yrke till trots.

Å precis så är det just nu med träningen, lite mer greppbart förstås. Visst borde jag träna, visst skulle mitt blodtryck sjunka lite kanske. För att inte tala om den energi och det mentala välmåendet som fysisk aktivitet ger! I onsdags gick startskottet, i bilen stod väskan packad sedan några dagar. Kom iväg tidigt från jobbet och styrde nosen mot Friskis. Där betalades medlemsavgift och allkort. ”Har ni nåt bra pass till mig nu?” Jodå, ett baspass en halvtimme senare. ”Boka in mig! Annars smiter jag kanske igen?” Tösen bakom disken log och gjorde som jag sa.

Gissa om jag var bubbelglad när jag lämnade anläggningen senare den kvällen! Nu har jag varit inne på Friskis sida och bokat in mig på ett par pass i veckan. Då kan jag ju inte  förhandla bort träningen med mig själv.

Idag är en bra dag, början på en bra vecka. Visst är det? 😉

*P*

Vet du Maria? Du har del i detta, du är inspiratören i mycket. Tack!

Det här inlägget postades i Spridda skurar. Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Let the show begin!

  1. vandrar skriver:

    Låter enkelt! Och egentligen är det väl just så enkelt, det är bara ”o gört”. Lycka till

  2. Maria skriver:

    Vad roligt att läsa och vad skönt det kommer att bli för dig!
    Nu blev jag glad här vid morgonkaffet 🙂

Kommentera

