Tack till den laktosfria glassen!

Jag har alltid trott på det spontana mötet, där två människor möts av en slump. Min naiva tro har ingen kunnat ta ifrån mig, kanske för att jag mötte mina barns far precis sådär. Vi råkade gå på samma trottoar en lördagkväll, då får en evighet sedan. Det blev början till en lång kärlekshistoria  och två underbara döttrar.

Dejtingsidor har fått mig att må illa många gånger, men ibland har jag ändå valt det alternativet. Önskan om att bara ”springa på någon i affären” har snurrat i mitt romantiska sinne.

*klicka och lyssna*

Därför klickade det väl till lite extra i mig idag, där jag stod och la upp granatäpplen, sharonfrukter och glass på kassabandet. Av någon anledning vände jag mig om och där, med en okänd kvinna mellan oss, mötte den gröna blicken mig. Himmel! Hundra tankar for runt i mitt huvud och blodtrycket sköt i höjden.

Det känns inte längre så osannolikt att jag ska få lägga filten över en speciell man och sedan bara sitta och titta på honom. Time will tell! 😉

*P*

Det här inlägget postades i Spridda skurar. Bokmärk permalänken.

13 kommentarer till Tack till den laktosfria glassen!

  1. Maria skriver:

    Tog du med honom hem?

  2. pbloggen skriver:

    Haha! Nejdå, inte idag. 😉 Märkligt att han skulle stå där just idag…

  3. Elisabet skriver:

    I ett program – kanske var det Sommarpratarna – berättade Carola om just ett sånt möte.

    Hon var på besök i London och gick över ett övergångsställe och där mötte hon blicken hos en man och …… hon sa att det var m a g i s k t och efter en stund vände mannen om och kom och frågade om han fick bjuda henne på lunch eller nåt sånt.

    Det fick han inte.
    Han fick bjuda henne på middag ,-)
    Nej, dejtingsidor trodde jag inte på heller och skippade dem helt på slutet.
    Det blir så krystat.

  4. Farsanmittilivet skriver:

    Jag håller tummarna.
    Men vad hade glasen med saken att göra?

  5. pbloggen skriver:

    Farsan – jag behövde glass till kvällens lilla kompisträff. Det var därför jag var i affären. 😉

  6. Selma skriver:

    Spännande! Jag hoppas både på en vacker fortsättning och ett rapporterande så att en romantisk tant kan få sitta och gotta sig.

  7. pbloggen skriver:

    Selma – jag hoppas också på något positivt och lovar att återkomma med rosablommiga rapporter i så fall. ”Tid” är dock ledordet… 🙂

  8. Annieverse skriver:

    Åh, det låter underbart 🙂 Jag håller också tummarna för en vacker fortsättning!

  9. tomaskarls skriver:

    Jag håller helt med. Jag har oxo en sån naiv tro. Många har frågat varför jag inte sätter in en kontaktannons på någon dejtingsida, och jag har väl frågat mig det själv oxo ibland. Men det känns helt enkelt så fel. Det att försöka räkna upp egenskaper på någon man söker, marknadsföra sig själv. Sen tanken på att gå och träffa någon man fått kontakt med så, va onaturligt det skulle kännas.

    Jag vill tro att man träffas om det är meningen. Jag vill väl fortsätta att tro det för att det hände mig en gång för ett antal år sen. Jag satt och slösurffade och hamnade in på en debattsida. Jag öppnade ett inlägg av många helt på måfå. Läste det och tyckte att det var något av det dummaste jag hört, så jag skrev en ironisk kommentar. J. läste samma inlägg av en ren slump. Hon tyckte oxo att det var det dummaste hon hört (jag minns inte vad det handlade om längre), sen läste hon min kommentar och höll helt med. Så lärde vi känna varandra. Och vi synkade direkt med varandra. The rest is history.

    Hade de praktiska omständigheterna varit annorlunda då för 6 år sedan så skulle vi mycket väl kunnat vara gifta nu. Ändå, fast det inte blev så så är hon en av de människor som betytt mest för mig och en av de som jag känt mig absolut närmast. Vi håller kontakten ännu idag.

    Nu måste jag gå och handla kaffefilter som jag glömde tidigare idag. Vem vet? Kanske det var meningen att jag skulle glömma så att jag måste gå dit igen, just nu?! 🙂

  10. pbloggen skriver:

    Annieverse – tack! 🙂
    tomaskarls – Hur gick det i affären idag?! 😉 Vilken härlig berättelse om din ironiska kommentar, tack för att du delade med dig. Å visst… jag vill ju också gärna tro att det händer om det är meningen. Men ibland är det så grymt trist att vänta. Det är inte min bästa gren, tyvärr.
    Välkommen hit förresten!

  11. tomaskarls skriver:

    Inget dramatiskt hände. Men jag gick några varv extra kring hyllan med kaffefilter för säkerhets skull. Sen var det oxo en väldigt vacker kvinna som handlade i kassan bredvid när jag betalade. Jag tittade lite extra på henne för att se om hon skulle reagera, om det var det som var ”meningen”, men inget hände där heller. Kanske var det bara meningen att jag skulle se henne? 🙂

    Ja, skämt å sido…

    Jag hittade hit via Maria för en tid sen. Tyckte dina texter var behagliga att läsa så jag bokmärkte bloggen.

  12. pbloggen skriver:

    Haha! Men du? Hon kände säkert dina blickar och kunde gå hem med en behaglig känsla i kroppen!
    Tyckte väl att jag hade sett dig förut. Det var förövrigt Marias förtjänst att jag orkade med armhävningarna igår. 🙂

  13. tomaskarls skriver:

    Vem vet?! Vem vet vad det var början på?! 🙂

    Angående dejtingsidor och kontaktannonser så måste jag väl tillägga att jag vet att det ju nog är många som träffas där, och att där finns mycket vettiga människor. Men för mig känns det fel och onaturligt. Eller så är det bara det att jag inte vågar 🙂

Kommentera

