Februarihelg

Fredag – ljuvlig fisksoppa, svalkande vin och goda drinkar med söta väninnan. Hon som trodde att vi skulle träffas hemma hos mig, så att hon fick sova över och bli bjuden på lördagsfrukost. Men icke då! Jag bokade bord på favoritrestaurangen och ville vara vuxen!

Lördag – efter en timmes solig promenad tillsammans med hundvännerna, hade jag piggnat till efter fredagens utsvävningar och kunde bege mig till Friskis. Heja mig! Väl hemma igen tog jag en svängom med dammsugaren, Den prickiga tokfäller! Dusch och ryggläge med bok.

Söndag – elva hundar och lika många hussar/mattar mötte denna soliga söndag. Härligt är att se min hoppsiskalopsishund springa runt, slänga sig i gräset och hundifiera L Y C K A N. Lät promenaden leda bort till konditoriet och köpte frukostbullar. Ovanligt och lyxigt! Vid elvasnåret hade jag landat i bastun på Kallis. Idag låg vinden på från ”fel” håll och det var brrr-kallt. Isen var ett minne blott och havet var livligt. Lön för mödan fick vi dock när vi hittade en bänk i lä, där jag och väninnan slog oss ner en stund. Badets lilla kafé serverade värmande gulasch som en passande avslutning.

Jag är fenomenal på att ta hand om mig själv numera, eller vad säger du? 😉

Nu sitter jag solpussad i soffan och bara myser. En ny vecka finns runtom hörnet och vad den ska bjuda på har jag ingen aning om. Det är bäst så!

Har du pysslat om dig i helgen?

*P*

Det här inlägget postades i Spridda skurar. Bokmärk permalänken.

3 kommentarer till Februarihelg

  1. Maria skriver:

    som du ser på fb så har jag låtit musklerna vila idag .-D

    Jag tycker att ditt liv låter sagolikt bra!

  2. pbloggen skriver:

    Maria – med tanke på den muskelmassan måste du sova Törnrosasömn! 🙂
    Jag HAR ett bra liv!

  3. Eva Swedenmark skriver:

    Men ja! Jag tycker du är alldeles fenomenal. Vilken härlig helg. Jag känner friska glada vindar omkring dig och ser rödrosiga kinder.

Kommentera

