Se där ja!

IndoorWalking

Första gången jag hörde ordet undrade jag om någon på Friskis hade fått fnatt. Jag såg ett gäng motionärer promenerandes i en gymhall.

Verkligheten är en helt annan. Redskapet som erbjudes är en crosstrainer och på den flåsar och svettas man till dunkande musik.

En bit in i passet var jag beredd att kasta in handduken. Ingen klocka kunde jag se heller. När skulle helvetet ta slut?! Men se här kommer det fiffiga med P och gruppträning; jag kan ju bara inte lägga av! Och kan ni tänka er, jag överlevde! Jag har a l d r i g svettats så, men oj vad bra jag mår nu. Efteråt.

Väl hemma tog jag en promenad med Den prickiga för att gå ner i varv. Dammsugaren fick en luftning, när jag ändå var på så gott humör.

Klockan är nio, magen är mätt efter en portion soppa, kroppen är behagligt trött och doftar gott av favoritkrämen. Hjärnan då? Den tänker snälltankar och längtar efter att få krypa ner i dunet tillsammans med ”Det goda inom dig”. Den ska läsas ut nu.

Konsten att vända sinnesstämningen, den behärskade jag idag!

*P*

Det här inlägget postades i Spridda skurar. Bokmärk permalänken.

6 kommentarer till Se där ja!

  1. Maria skriver:

    Det är fördelen med gruppträning – grupptrycket. Låter härligt!

  2. Annika skriver:

    Beundrar människor som tycker om att svettas i grupp *ryser av bara tanken*
    Tycker det räcker att bara vara två 😉

  3. vildrenen skriver:

    trevligt att du skriver igen. Jag har alltid gillat din blogg.

  4. pbloggen skriver:

    Maria – precis! Jag skulle troligen inte klara av dina prestationer, risken är att jag hade maskat. Heja dig! Heja OSS! 🙂
    Annika – två är inte dumt det heller. 😉
    vildrenen – skånska vårblommor till dig!

  5. Maria skriver:

    Äh, jag tror att NI tror att jag jobbar hårdare än jag gör. För mig är det avkoppling 🙂

  6. Selma skriver:

    Det lät väl inte så dumt det där.

Kommentera

