Välkommen vår!

Denna vårdag jobbade jag i ”min” stad och kände hur mycket jag älskar den!

Solsken. Torgstånd sprängfyllda med tulpaner i regnbågens alla färger.

Lite fler leenden och skratt. Längtan efter… Ja vad? Susade in på Indiska och första provdockan hade en galet blommig klänning och en söt svart kofta på sig. Det har jag också – imorgon. 🙂

Bokhandeln. Kunde den stilla känslan? Nej, det var inte det jag ville ha idag, så det blev uppåner i trappan där inne bara. Letade mig ner till Gamla väster för att överraska en gammal vän, men hon var inte på plats. Det var däremot hennes mamma, så jag fick en pratstund i den lilla retrobutiken.

Promenerade genom Gamla kyrkogården där vintergäcken bredde ut sig som gula, mjuka mattor. Ville stå på tå och pussa läppar som längtade efter mina.

Letade mig fram till böcker om resor i vårt vackra Stadsbibliotek, hittade två om Skottland som jag lånade med mig. Till sommaren vill jag dit!

Hjärnan gick på högvarv, som en skenande karusell. Mina små ben skyndade sig och vinterjackan var alldeles för tjock. Kollade efter längtans-sms på mobilen, men icke då. Jag ville skrika till hjärnan att sluta pumpa ut tankar och ordordord. Men det fungerar ju inte så.

Nu ska jag dra på mig träningskläder och bege mig till Friskis, i hopp om att rensa hjärnan.

*P*

Det här inlägget postades i Spridda skurar. Bokmärk permalänken.

Kommentera

