Feltänk

Jag ser rubrikerna fladdra till på nyhetssidorna och jag hör det i Rapport:

”Facebook är beroendeframkallande!” Nämen? Kan det vara så?

I samma grisblinkning har en statusuppdatering tagit form i mitt huvud och kameran har förevigat min kaffekopp för att publiceras på Fejjan tillsammans med mina ord.

Hur tänkte jag där?! 😆

*P*

Det här inlägget postades i Spridda skurar. Bokmärk permalänken.

4 kommentarer till Feltänk

  1. vildrenen skriver:

    *skrattar* just så.

  2. Elisabet skriver:

    För mig är FB något som går i vågor .., jag glömmer helt bort den sidan mellan varven och så råkar jag halka in igen och så är det igång ,-)

    Pv:s underbare bror Ulf, har ofta fascinerats över hur människor hela tiden uppdaterar sin sida och berättar precis allt vad som sker i deras liv. Så här skrev han – med glimten i ögat – en dag:
    ”Nu ligger jag på soffan.”
    ”Nu vänder jag mig om!”
    ”Nu ligger jag på vänster sida”.
    ”Och nu på höger …”.

    Allt detta publicerades med fem minuters mellanrum och jag looooog så här mycket när jag läste hans rader ,-)

  3. Maria skriver:

    Och OM det skulle vara så – är det så farligt? Jag tycker att fb är perfekt, det känns som jag alltid har ett fikarum med mig. Få jag känner har tid att hänga med mig i tvättstugan eller sitta med mig på jobbet till kl 19 och snacka skit

  4. Christel skriver:

    En del förståsigpåare var ju kritiska till undersökningen då ”man valt ut de intressantaste svaren” och menade därmed att undersökningen inte var tillförlitlig. Hur som helst så är det härligt att man lever i en fri värld!

Kommentera

