Ny ”sport”.

Det tog månader av soloflygande innan jag insåg att jag behövde förändra mitt köpbeteende. Jag handlade ju hem mat som om jag hade mer än mig själv att utfodra. Tidigare har jag dessutom alltid studsat till butiken för att handla hem nya matvaror inför små ”sammankomster”.

Men så kan jag liksom inte hålla på! Det var bara att utfärda köpstopp och gräva i frys och skafferi. Funkar utmärkt kan jag berätta! Idag när jag kände mig lite ”det måste hända nåt ikväll”, ringde jag Vännen vid sjön och bjöd ner henne på bubblor och Melodifestival. Då tickade det gamla beteendet igång i hjärnan. ”Hitta på meny, åka och handla…”

Nähä! Ska jag inte alls! Vad tror ni om kylda bubblor, små parmensanbitar med en dutt marmelad, crostinis med tapenade. Därefter pumpasoppa [tack igen Irrhönan!] med smörstekta krutonger och sedan burritos med kryddig köttfärsfyllning? 🙂 Vitt vin tar vännen med sig, annars finns ju faktiskt det också, liksom den röda varianten. Redig tös det här!

Ja, jag har tränat idag och fått massor av energi och glädje i kroppen!

Njut av lördagen mina vänner, det tänker jag göra!

*P*

Det här inlägget postades i Spridda skurar. Bokmärk permalänken.

5 kommentarer till Ny ”sport”.

  1. Maria skriver:

    Det är ju roligt att se och klura ut vad man kan åstadkomma av det man har hemma. En rolig sport för hjärnan 🙂

  2. Selma skriver:

    Låter som en helt ok menu och inte alls som kylskåpsrensning.

  3. Eva Swedenmark skriver:

    Låter hur härligt som helst! Jag tycker det är en kul sport att ha smala veckor och leva på det man har i skåp och frys. Men jag är annars som du, jag handlar åt min fempersonersfamilj fast det var en evighet sen vi var så många. Och fortsätter bära och bära. Ränderna går inte ur:)

  4. pbloggen skriver:

    Maria – just precis! Jag njuter när jag kör mina ”hittepå-menyer”!
    Selma – 🙂
    Eva – Ja! Jag har läst om era ”smala veckor” och tänker på dig ibland när jag botaniserar i skåpen här hemma!

  5. irrhönan skriver:

    Den pumpasoppan var verkligen värd att minnas! 🙂

Kommentera

