Det där med minnet…

Jag tror att jag har skrivit om det här ”fenomenet” förut, men det hindrar inte att jag fortsätter att fascineras av det.

När jag är iväg och handlar, så händer det att jag kommer på ”Visst ja! Kanel behöver jag ju också!” Det stämmer ju – de första tre gångerna! Men se det där bryr sig inte mitt minne om. Som en raspig gammal vinylskiva upprepas tanken, gång på gång. I frysen ligger små näpna förpackningar av ”Provencalska kryddor”, upptäckte jag vid helgens lilla inventering. Tydligen så har tankenålen fastnat i ”huvudvärkstablettspåret”. Varför ser det annars ut såhär i mitt lilla medicinskåp?

Nejdå, jag har inte ont i huvudet speciellt ofta. De här tabletterna lär ju räcka ett par år. 🙂

Känner du igen dig?

*P*

 

Det här inlägget postades i Spridda skurar. Bokmärk permalänken.

7 kommentarer till Det där med minnet…

  1. Maria skriver:

    Minnet, just det ja för exakt detta tänkte jag blogga om igår men glömde bort det…
    Städade bland mina kryddor igår på jakt efter lagerblad. Hittade tre burkar – oöppnade – av oregano och två öppnade. Tre påsar – öppnade – med kanelstänger, två påsar med hela korianderfrön – öppnade givetvis. Minnet…

  2. pbloggen skriver:

    Det är skönt att veta att man inte är ensam. 😉

  3. Elisabet skriver:

    Ja, och vi hade väl fem paket florsocker i det här huset, upptäckte vi när det röjdes ,-)

  4. Selma skriver:

    Vi har fem oöppnade flaskor fönsterputs i ett skåp. Till det hör dessutom att jag vägrar putsa fönster med fönsterputs.

  5. pbloggen skriver:

    Elisabet – Hmm… jag är lite orolig att det står ett par paket florsocker i mitt skafferi.
    Selma – Där kan man ju ställa sig frågan ”Hur tänkte du där?” 😉

  6. Lena B skriver:

    Visst är det konstigt – och speciellt när det gäller kryddor. Jag har 3-4 burkar curry och 3 burkar dragon i kryddlådan. Asdumt för det hinner ju bli för gammalt innan det används!

  7. Cecilia N skriver:

    Sedan flera år sitter alla kryddnejlikburkarna ihopknutna med gummisnodd …
    Så sen flera år vet jag att vi inte behöver köpa kryddnejlikor.

    Undrar hur många år till?

Kommentera

