Början i moll, final i dur.

Den här dagen började med en ”njäe-känsla” i hela kroppen. Vissa dagar gör det. Tror att jag har en sådan liten period nu. Förr lät jag det påverka mig, det gör jag inte längre. Jag vet ju att det släpper igen och mitt liv är ju definitivt inte sämre idag, än igår. På något vis handlar det för min del om att vända fokuset utåt, istället för inåt. Men det ska jag inte fördjupa mig i.

Nåväl – efter att ha intagit en hälsolunch*, tog jag en promenad i vårvädret. Längtade gränslöst efter Äldsta, som numera bor 60 mil ifrån mig. Jag tittade inom ”Village” och köpte några småsaker till dottern, som hon förhoppningsvis får med posten imorgon. I entrén till jobbet mötte jag en kund, som varit inne och sökt mig. Vi växlade ett par ord och så fick jag en go kram. [Här har jag en teori – jag är kramvänlig helt enkelt.]

Frampå eftermiddag hade jag ett klurigt ärende, där jag till slut insåg att jag var tvungen att ringa kunden och lämna ett negativt besked. ”Det samtalet avundas jag INTE dig!” sa kollegan. Jag övervägde en stund, hade sagt till kunden att jag skulle ringa imorgon. Men? Skulle jag kunna sova gott när det där samtalet låg framför mig. Nej! Alltså tog jag ett djupt andetag och ringde. Vet ni vad som hände?! Efter att jag hade förklarat hur jag ser på ärendet, tackade kunden mig. Hon insåg uppenbarligen att det låg något i det jag sa.  Nej, jag gör inget av elakhet, men ibland kan det säkert kännas så för kunder som får ett ”nej”. Förstår ni att jag skuttade ut på glada fötter och kunde åka till träningen med massor av positiv energi?

Inte var det slut på det positiva där inte. När jag kom hem såg jag att gräsmattan var frilagd igen, ALLA grenar var borta. Hokuspokus! Tack tack snälla grannen!

*P*

*Hälsolunchen har vi beställt den här veckan hos Systrar och Bönor.

Det här inlägget postades i Spridda skurar. Bokmärk permalänken.

3 kommentarer till Början i moll, final i dur.

  1. Annapanna skriver:

    Ville bara kika in, säga hej och skriva KRAM!

    Ha det gott! 🙂

  2. cathrin skriver:

    Det är inte så ofta (eller aldrig snarast) som jag kramat om bankpersonalen eller min personliga banktjänstekvinna. Så du måste vara superkramvänlig.

  3. pbloggen skriver:

    Åh, Anna! *hjärtekram*

    cathrin – 😉

Kommentera

