Min dag – vårdag.

Lediga strödagar, det är ju min grej. Igår var det en sådan igen.

På morgonen skulle jag inställa mig på vårdcentralen för att kolla blodtrycket igen. Varför inte ta ledigt och njuta av dagen då?

Vilken tur jag hade! Våren kom ju till byn och solen strålade. Yngsta dottern lockades hit på förmiddagen och jag utmanade mig själv genom att göra pannkakor. Gudomligt gott blev det, kanske tack vare vårvärmen och sällskapet. Dottern pratade framtidstankar och jag försökte bidra med mina erfarenheter, samtidigt som jag planterade penséer och andra sötisar i mina krukor.

Skjutsade Yngsta till jobbet, vi passade på att uppdatera skoförrådet då också. Rosa sneakers till min ”rosa dotter” och ett par plommonfärgade till mig. Nya träningsskor blev det för mig också. Jag hade sugit länge på karamellen, många pengar som ska ut. Men när jag sa det skakade Yngsta bara på huvudet och talade om för mig hur viktigt det är med bra skor. Lite ombytta roller där.

En härlig dag, min alldeles egen. Enda smolket i bägaren var att blodtrycket vänt på fel håll. Det gjorde mig väldigt besviken. Jag som faktiskt gör allt för att vara snäll emot min kropp. Men som läkaren sa ”Det genetiska rår du inte på.” Ny koll inbokad om ett par veckor.

*P*

Det här inlägget postades i Spridda skurar. Bokmärk permalänken.

3 kommentarer till Min dag – vårdag.

  1. Maria skriver:

    Trist med blodtrycket när du annars verkar må så bra rent psykiskt!
    Kanske träningen kommer att göra det lite bättre?

  2. pbloggen skriver:

    Ja, det var precis så jag tänkte. Hoppas att det vänder snart igen…

  3. irrhönan skriver:

    Min kollega Assistenten kämpar också med sina gener – förhöjt blodtryck. Det är svårt att vända men det går. Långsamt. Heja dig!!!

Kommentera

