Prata

Frukost – dagens bästa stund för mig. Dels är jag alltid hungrig när jag vaknar och dels är jag alltid på bra humör efter att ha sovit gott. Äldsta kunde blänga på mig och väsa ”Måste du vara så förbannat kvittrig när du vaknar?!?!” Japp, tänk för att det måste jag. Då är jag som ett litet barn, positiv och med dörrarna till mina sinnen på vid gavel.

På helgerna är jag oftast pratsugen, när jag sitter med min kaffekopp vid mitt köksbord. Då kan jag toksakna någon på andra sidan av bordet som läser en artikel i tidningen för mig, någon att lägga upp fötterna hos. Bloggosfären och FB täcker en liten del av det där behovet. Ett telefonsamtal med kära väninnan, som själv strosar runt i sina raggsockor och älskar morgonen som jag, tar hand om resten av längtan. Nästan.

Idag känner jag mig överkommunikativ och nyfiken. En skön känsla!

Här försökte jag lägga in min signaturmelodi, Here comes the sun, men idag är jag lite dum i huvudet, så ni får nynna själva!  😆

*P*

Uppdaterar, då hjärnan ville vara med en stund:

Here comes the sun

Det här inlägget postades i Spridda skurar. Bokmärk permalänken.

6 kommentarer till Prata

  1. Selma skriver:

    Vad synd att vi inte fick musik.

  2. pbloggen skriver:

    Selma – jag fick kontakt med den försvunna hjärncellen igen. 😉

  3. Maria skriver:

    Ibland föredrar jag sällskapet från fb där jag sitter och ser ut som själve fan om mornarna 🙂

  4. pbloggen skriver:

    Du har en poäng där, Maria. Tackolov för fina väninnor som kan avnjuta frukost här, utan att kommentera utseende. 😉

  5. vildrenen skriver:

    *nynnar*

  6. pbloggen skriver:

    Vildrenen – visst är den bra?!

Kommentera

