Logiken jag inte ser

Fokus.

Detta välanvända ord.

Fokusera mera och nå dit du vill.

Jag köper konceptet, jag vet ju att det fungerar. Men det finns en sak jag funderat över.

Om jag vill gå ner i vikt uppmanas jag till att göra det. Om jag vill lära mig något nytt, uppmanas jag att göra det. Likadant är det när jag ska ändra mina vanor vad beträffar min träning.

Men! När jag pratar om att jag vill leva i tvåsamhet, då får jag höra: släpp tanken på det, så kommer Han plötsligt att dyka upp.

Eh? Ok, vari ligger den logiken?!

*P*

Det här inlägget postades i Okategoriserade. Bokmärk permalänken.

7 kommentarer till Logiken jag inte ser

  1. Maria skriver:

    Jag håller inte med. Vill du leva i tvåsamhet måste du sända ut den typen av signaler. Det betyder ju inte att du behöver gå ut och ragga men självklart ska du ha fokus på det, hur ska det annars hända????

  2. siggenilsson1 skriver:

    Ja, det fick jag ofta höra .., sluta leta .., DÅ skulle det hända!
    Och efter ett par år slutade jag verkligen att leta, jag fick ju katten pElle i stället och tyckte att livet var så himla bra, även utan tvåsamhet.
    Och sen träffade jag pv.
    Men att leva i ett förhållande är inte alls det enda rätta för mig (och fjag menar inte att det är det för dig heller) .., jag trivdes bra som ensamseglare och det skulle inte vara någon katastrof om jag hamnade i det igen ..,, ja, det är knepigt det där.
    Och hur enkelt är det att ”leta”?
    Och man kan sända ut hur många signaler som helst, men där måste ju finnas någon mottagare?
    Går man inte på krogen eller är med i någon förening eller har ett himla stort socialt liv, ekar det ibland tomt bland mottagarantennerna.
    Allt är så mycket enklare när man är riktigt ung och har människor omkring sig på ett helt annat sätt.
    Ja, så tycker jag ,-)

  3. siggenilsson1 skriver:

    Och sigge nilsson är alltså Elisabet ,-)

  4. Lena B skriver:

    Ja nåt ologiskt är det. Man måste vara INSTÄLLD på att träffa nån men man ska INTE LETA. Var går gränsen? Man kanske kan sätta en liten lapp i pannan där det står ”Ledig”?
    Själv hade jag ju varit singel några år när jag bestämde mig att det var dags. Raggade och dejtade runt i nåt halvår och träffade det ena bottennappet efter det andra. En onsdag i augusti sa jag att du fick det räcka, jag skulle fokusera på andra saker och aldrig mer lämna ut mitt mobilnr. Och på lördagen dök mannen upp som jag nu bor ihop med.
    En annan väninna som också varit singel ett bra tag hade varit på nån fengshui-föreläsning och gick hem och flyttade runt grejer sitt hem för att släppa in kärleken. På nån speciell vägg satte hon upp ett gäng bilder på snygga karlar från tidningsurklipp. Fjorton dar senare blev hon utbjuden av en arbetskamrat som hon nu lever med. Visst är det en helt galen historia?

  5. Lena B skriver:

    Nej men hallå -när jag skrivit mitt inlägg gick jag in och tittade på länken ovan som HV skickat! Och det var ju en liknande feng shui-historia! Nu vet du vad som gäller P!!! Dags att fengshui-a till dig en karl!

  6. pbloggen skriver:

    Maria – tack! =0) Jag håller ju med dig.
    Elisabet – jag ”letar” i perioder, men det går också många, långa dagar då jag alldeles glömmer bort det. Mitt liv är ju så himla bra ändå. Men delad glädje osv.
    HV – tack för länken! Jag undrar så vem du är. Bloggen du hänvisar till är ju skriven av kvinnan som författat den fina yogaboken som jag köpte för ett tag sedan. 🙂
    Lena – kanske inte en skylt med LEDIG, det räcker förhoppningsvis att jag släcker ner den som blinkar ”KOM INTE NÄRMRE!” 😉
    Lustigt med din historia och länken. Som en tanke – tack!

Kommentera

