Vilken lördag

Att dejta en man som har en hund, framstod som en strålande idé. Jag och den Prickiga på dubbeldejt, ett finfint koncept.

Såhär ett dygn senare vet jag inte om det var helt lyckat. Hundarna triggade varandra oavbrutet, vilket gjorde att vi tvåbeningar hade mycket att koncentrera oss på.  En tik och en hane som vägrade att komma överens om rangordningen. Hundarna alltså. Vi människor klarade det betydligt bättre.

Men långpromenad i skogen blev det och jag fick stillat pyromanlusten i mig. Mat och vin blev det också. Mina ”fina-flickan-planer” gick i stöpet redan innan jag kommit på plats. Hur skulle jag hitta hem mitt i natten, när jag befann mig ute i skogen, där gatlampor inte har gjort sitt intåg än? Mina hämningar glömde jag för övrigt där hemma.

Precis hela dagen har Den Prickiga sovit. Hon valsade runt hela natten och lät inte heller någon annan sova. Nåja, jag ska inte klaga. 🙂

Nu gäspar jag precis hela tiden och hjärnan snurrar motsols, men på spisen står en gryta med nylagad Boeuf Bourguignon och väntar på morgondagens gäster. När marängerna är färdigbakade vill jag krascha i min underbara säng!

*P*

Det här inlägget postades i Spridda skurar. Bokmärk permalänken.

6 kommentarer till Vilken lördag

  1. Maria skriver:

    Du lever och det låter härligt!

  2. pbloggen skriver:

    *nickar instämmande* 😉

  3. vildrenen skriver:

    Heja P! 🙂

  4. Lena B skriver:

    Hoppsan!

  5. pbloggen skriver:

    Lena – än är inte undrens tid förbi! 😉

  6. irrhönan skriver:

    Låter som om det skulle kunna bli till flera dubbeldejter? Eller kanske till och med singeldejter? 😉

Kommentera

