Svaret

… varför jag undrar som jag gjorde i förra inlägget kommer här:

Klockan var tolv på dagen, den unga kvinnan är min dotter. Efter ett läkarbesök pga halsfluss med tillhörande hög feber, svimmar hon när hon kliver av bussen. Hon ser tre personer komma gående, en man och två kvinnor. Med i sällskapet finns även en barnvagn, jag vågar mig på att dra slutsatsen att åtminstone en i sällskapet är förälder. De ser min dotter, men går vidare.

Dottern var oförmögen att resa sig upp, eftersom världen snurrade för henne. Tackolov hade hon sinnesnärvaro att få upp telefonen och ringa sin pojkvän.

Måtte jag själv agera annorlunda  i en liknande situation.

Tack för era kommentarer!

*P*

Det här inlägget postades i Okategoriserade. Bokmärk permalänken.

4 kommentarer till Svaret

  1. irrhönan skriver:

    Men käraste nån. Hur mår hon? Vet du varför det hände?

    När Exet körde i diket längs motorvägen på grund av ett epileptiskt anfall (antar jag – ingen vet – men jag hörde honom när han 15 minuter senare fick det ”stora” anfallet) så var det INGEN som stannade. Längs en av Danmarks mest trafikerade vägar, mitt i morgonruschen.
    Skrämmande.

  2. Selma skriver:

    Jösses! Hur folk är.

  3. Lena B skriver:

    Jag snubblade omkull när jag var ute med vovven för ett par år sen och föll framstupa och skrapade upp händerna. Inget allvarligt men det tar ju en stund innan man själv fattar varför man ligger där och hur det gick till. En mamma satt med ett barn i en sandlåda bara några meter ifrån men hon lyfte inte ens på blicken! Däremot kom en ovårdad, lite alkoholdoftande man rusande med en gång, frågade hur det gick och erbjöd sig att hålla hundkopplet medan jag tog mig upp och fick borstat av mig.

    Tyvärr är det kanske så att man själv måste ha haft det lite jobbigt i livet för att kunna visa empati?

  4. pbloggen skriver:

    Lena – ja, ibland undrar jag just precis det!

Kommentera

