Närhet

… är ordet som bäst beskriver helgen, som inleddes med ett telefonsamtal.

”Jag tog ett tidigare plan, har precis landat. Så… om du vill komma tidigare, så är du välkommen.” Fick en känsla av att han längtade efter mig.

Lördagen tillbringades med en söt vän som jag sällan träffar på ”tu man hand” numera. Jag placerade henne på en köksstol med ett glas vin och lät henne betrakta sin något förvirrade väninna, när denna försökte laga mat. Vet inte riktigt vad som hände i huvudet just då, men rätt blev det inte. Igår morse hittade jag vår förrätt i micron. Ooops! Det var ju synd att jag glömde den där.

Yngsta kom hem en stund i lördagskväll, tog ett glas vin med mig och söta vännen och fick massage av mig under tiden. Guldstund! På söndagsförmiddagen fick hon rycka ut och hämta sin förtvivlade kompis, som kom hit och slängde sig i min famn. Hennes mamma hade burit sig illa åt emot henne och hon sökte min trygghet. ”Tack för att du finns” sa hon i telefon lite senare under dagen. I såna stunder förstår jag att jag faktiskt är helt ok.

Själv avslutade jag helgen i solskenet tillsammans med en man som plötsligt kom på att vi ska vara ifrån varandra i fjorton dagar i sommar. Hoppsan! Jag avstod ifrån att påpeka att han klarat sig i nästan ett halvt sekel utan mig. 😉 Helt ärligt så kändes det ovant, men glädjande att han kommenterade det.

*P*

Det här inlägget postades i Spridda skurar. Bokmärk permalänken.

4 kommentarer till Närhet

  1. irrhönan skriver:

    Käraste *P*, som jag unnar dig den närheten.
    Puss på dig!!!

  2. pbloggen skriver:

    Tack sötaste!
    *puss tillbaka*

  3. Maria skriver:

    Men du har inte skrivit om hur du träffade en sån man! Jag är nyfiken.

  4. pbloggen skriver:

    Maria – hur kan jag ha missat det?! *tittar i taket och visslar lite*

Kommentera

