Rakt på

-Är han bra då? Eller är han bara ett tidsfördriv?

Precis så frågar min mor, 78 år gammal och jag tycker att hon är rätt så cool just då.

Jag berättar det för honom när vi sitter i bilen och blixtsnabbt ligger hans hand på mitt knä.

-Och vad svarade du? undrar han såklart.

*P*

 

Det här inlägget postades i Okategoriserade. Bokmärk permalänken.

6 kommentarer till Rakt på

  1. Maria skriver:

    Måste det ena utesluta det andra? Bra eller tidsfördriv?

  2. pbloggen skriver:

    Inte alls – ”tidsfördriv” finns alltid med. 😉

  3. Maria skriver:

    Ett bra tidsfördriv måste väl vara det ultimata?

  4. Lena B skriver:

    Hos den äldre generationen är tidsfördriv mer negativt laddat. Nån skum syssla av lättja som man håller på med istället för att jobba hårt. Ju yngre man är, desto mer OK att ägna sig åt tidsfördriv!
    (Och vad är det med gamla mammor till att ställa kränkande frågor!!!!)

  5. pbloggen skriver:

    Precis Maria!
    Lena – jag blev inte ett dugg kränkt. Tyckte bara att mor var härligt nyfiket ärlig i sin fråga. 😉

  6. Eva Swedenmark skriver:

    En kärleksfull person att fördriva sin dyrbara tid tillsammans med är inte alls dumt!

Kommentera

