Varannan

Ambivalent.

Det är ordet för veckan.

I torsdags konverterade jag till sköldpadda igen. Bekvämt som f*n. I sådana stunder svarar jag inte telefonen, eller rättare sagt: jag väljer vem jag vill prata med. När jag inte tror på det som händer och bara vill sätta upp en stoppskylt är det bättre att dra täcket över huvudet och sova på saken. Det är nytt för mig. Jag vilar på hanen. Smart! Idag är känslan en helt annan, idag bubblar det behagligt i kroppen.

För mig verkade det optimalt med ett ”helgförhållande”, med en man som reser i jobbet. Då skulle jag hinna med allt det där som jag också vill göra i veckorna. Det där livet som jag kämpat för att bygga upp, med vänner, träning och ensamma soffstunder. Men riktigt så enkelt konstruerad är jag ju inte, visade det sig. Nej, då hinner jag glömma känslan mellan gångerna, eller kanske ”kapsla in mig”. Inte fasen vet jag. Det jag vet är att jag har underbara vänner som känner varningssignalerna och ber mig ta det lugnt, tagga ner, ge det här tid.

Ett yrväder som jag mår kanske bara bra av att det här tar lite tid? Jag kan inte storma iväg, varken hit eller dit. Samtalen ändrar karaktär, precis som känslan inuti. Jag tillåter mig att ta plats, börjar inse mina härliga egenskaper och delar med mig av dem. Och vet ni? Jag växer och trivs. Den här gången är det annorlunda.

*P*

Det här inlägget postades i Genom nyckelhålet. Bokmärk permalänken.

4 kommentarer till Varannan

  1. Kaiza skriver:

    Lovley!

  2. Elisabet skriver:

    Det låter bra det här ,-)

  3. pbloggen skriver:

    Ja, flickor – det gäller att gunga med! 😉

  4. Lena B skriver:

    Bra! Apropå absolut ingenting så håller jag på och läser en bok som heter ”Kaos i kvinnohjärnan”. Oemotståndligt titel eller hur? Handlar om hur våra hormonbalanser styr oss kvinnor i väldigt hög grad. Och hur vi kan påverka våra hormoner.

Kommentera

